🏋🏻‍♀️EMS na zwangerschap🏋🏻‍♀️

Een zwangerschap en bevalling laten altijd sporen achter op het lichaam, veel vrouwen zijn na een zwangerschap ontevreden over hun lichaam wegens de extra kilootjes die er niet af kunnen, een losse huid, cellulite etc.

Voordat je vol enthousiasme weer terug aan het sporten gaat, moet je eerst even goed herstellen van de impact die een zwangerschap en de bevalling heeft gegeven op je lichaam.

Wanneer je kunt beginnen met sporten is bij iedereen anders en hangt af van een aantal factoren, maar de vuistregel is: bij een normale bevalling na 6 weken en bij een keizersnede moet je zeker 8 weken wachten. Bespreek met je verloskundige of gynaecoloog of je klaar bent om te sporten en wanneer die tijd er is, sta ik voor je klaar!

EMS training biedt een aantal voordelen en positieve effecten op het lichaam na je zwangerschap:

  • Elke spiergroep is apart van elkaar in te stellen, zo kunnen je benen misschien meer aan dan bijvoorbeeld je buikspieren en dit is ook zo in te stellen.

  • De intensiteit is aan te passen zodat je heel langzaam op kan bouwen en kan leren naar je lichaam te luisteren om de intensiteit daarna op te gaan voeren.

  • Tijdens de zwangerschap zat er een flinke belasting op je rug, omdat deze jouw babybuik moest ondersteunen. Het trainingspak bevat op 3 plaatsen in de rug elektroden en het is bewezen dat EMS training positief effect heeft op mensen met rugpijn of verzwakte rugspieren (door bijvoorbeeld de zwangerschap)

  • EMS training verbetert de stofwisseling en de bloedcirculatie in je lichaam. Een snelle stofwisseling zorgt voor vetverbranding en gewichtsverlies.

  • EMS training vermindert cellulite. De elektrische impulsen bevorderen de versteviging van het bindweefsel en verhoogt de productie van collageen. Hierdoor gaat het de strijd aan met vetophoping en dus ook Cellulite.

  • EMS training verstevigt de bekkenbodemspieren. Dit is misschien wel de meest belangrijke na een zwangerschap, want die zijn vaak erg verzwakt. De elektroden op de buik en bilspieren sturen impulsen door die ook bij je bekkenbodem terecht komen. Zo wordt ook de bekkenbodem getraind!

10 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven